Všeobecné obchodní podmínky

Mgr. Martin Bárta

Svatý Jan nad Malší 373 23

IČO: 234 720 14

Dle § 1751 odst. 1 a násl. zák. č. 89/2023 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen "Občanský zákoník").


Základní ustanovení

  • Provozovatelem zdravotnického zařízení je Mgr. Martin Bárta, IČO: 234 720 14, se sídlem Chlum 35, Svatý Jan nad Malší 373 23 (dále jen "provozovatel"). Provozovatel poskytuje za níže uvedených podmínek klientovi (dále jen "klient") služby.

  • Provozovatel poskytuje ve své provozovně se sídlem Poliklinika Vltava, Františka Ondříčka 1088/2, 370 11, České Budějovice 2, na základě oprávnění uděleného Krajským úřadem Jihočeského kraje, zdravotní služby v oboru fyzioterapie formou ambulantní a ve vlastním sociálním prostředí pacienta.

  • Klientem zdravotní služby je každá osoba, která v souladu s těmito VOP čerpá služby zdravotní péče či je čerpá v doprovodu svého zákonného zástupce (zákonných zástupců).

  • Klient nebo jeho zákonní zástupci jsou osoby s plnou způsobilostí k právním úkonům.

  • Službou poskytovanou provozovatelem se rozumí léčebně rehabilitační zdravotní péče v oboru fyzioterapie a to ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a navazujících právních předpisů.

  • Klientovi jsou poskytovány služby zdravotnickými pracovníky s odbornou způsobilostí k výkonu povolání fyzioterapeuta v souladu se vzděláváním nelékařských zdravotnických pracovníků dle zákona č. 96/2004 Sb. o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů.

  • Provozovatel nabízí jednotlivé typy služeb – fyzioterapii, zdravotní tělesnou výchovu, fyzioterapii v domácím prostředí. Služby jsou dále specifikovány na webové stránce https://fyzioterapiebartovi.cz/sluzby.

Příhlášení

  • Využití služeb zdravotnického zařízení je podmíněno předchozí objednávkou osobně, telefonicky na čísle +420 776 464 890, emailem či prostřednictvím rezervačního systému či formuláře na stránkách https://fyzioterapiebartovi.cz/rezervacni-system.

  • Odesláním objednávky klient potvrzuje, že se seznámil s těmito podmínkami, souhlasí s nimi a bere na vědomí, že smluvní vztah mezi provozovatelem a ním se řídí těmito podmínkami.

  • Potvrzením termínu výkonu služby provozovatelem je uzavřena smlouva mezi klientem a provozovatelem o poskytnutí objednané služby a klient tímto potvrzuje, že se bude řídit podmínkami provozovatele.

  • Klient je povinen uvést při objednávání služby aktuální a pravdivé údaje a doložit aktuální lékařské zprávy týkající se jeho zdravotního stavu.

  • Provozovatel je oprávněn rozhodnou o odmítnutí poskytnutí služeb klientovi pokud:

    • se nepodaří získat dostatečné údaje o zdravotním stavu klienta a není možné tak zaručit bezpečné poskytování zdravotních služeb klientovi;

    • při vyšetření v rámci poskytování zdravotních služeb vyplynou jiné závažné zdravotní důvody bránící poskytnutí zdravotních služeb;

    • Klient nedodržel podmínky provozovatele či je opakovaně porušuje.

    • V případě vyčerpání kapacity zdravotnického zařízení a tím překročení únosného pracovního zatížení, které způsobuje snížení kvality či bezpečnosti poskytované péče. V případě, že poskytnutí péče brání provozní důvody, personální zabezpečení, věcné nebo technické vybavení.

    • V případě, že se klient dostaví s více než 30 minutovým zpožděním na domluvený termín.

Ceny poskytovaných služeb

  • Zdravotní služby poskytované provozovatelem nejsou hrazené z veřejného zdravotního pojištění a nelze k jejich čerpání využít FT poukaz od lékaře.

  • Aktuální ceník služeb je dostupný na stránce https://fyzioterapiebartovi/cenik

  • Změny v ceníku jsou platné od 1. dne následujícího měsíce po zveřejnění aktualizovaného ceníku. Změny v cenách se netýkají již objednaných služeb.

  • Klient při objednání služby informuje poskytovatele, zda uhradí cenu služby hotově, převodem, QR kódem či platební kartou (on-line, nebo na místě).

  • Při platbě převodem je klient povinen uhradit cenu služby ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře. Faktura je splatná před poskytnutím objednaných služeb.

  • Všechny daňové doklady jsou odesílány elektronicky na emailovou adresu uvedenou klientem v jeho elektronické kartě. Klient může požádat o vydání tištěného daňového dokladu při poskytování služeb na provozovně na adrese Polikliniky Vltava.

  • On-line provedené rezervace služeb je nutné uhradit předem.

  • Pravidelné terapie se hradí předem celou částkou za všechny rezervované termíny služeb a to před čerpáním první terapeutické jednotky.

  • Klient má možnost po dohodě s poskytovatelem deponovat na jeho účtu obnos finančních prostředků, z něhož budou následně strhávány částky dle využití služeb (tzv. Předplatné). Klient nemá právo na jakékoliv úroky z takto deponovaných finančních prostředků. Nevyužije-li klient tyto finanční prostředky, vrátí je poskytovatel na základě žádosti zpět na účet klienta.

Storno podmínky

  • Pokud klient zjistí, že se nebude schopen dostavit na dohodnutý termín je povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit provozovateli, a to následujícím způsobem: SMS zprávou, telefonicky, e-mailem na adresu info@fyzioterapiebarovi.cz, případně prostřednictvím rezervačního systému skrze odkaz, který obdržel emailem při rezervaci termínu, a to i o víkendu či ve státem uznávaných svátcích. klient musí vyčkat na potvrzení provozovatele, které potvrzení zašle v nejdřívějším možném termínu.

  • Zrušení termínu plánované služby méně než 24 hodin předem podléhá storno poplatku v hodnotě 100% ceny plánované služby.

  • Zrušení termínu více než 24 hodin předem je možné s 0% storno poplatkem.

  • V případě zrušení služby poskytovatele například z důvodu absence terapeuta, nebo z organizačních a provozních důvodů) je klientovi nabídnuto náhradní plnění v nejbližším možném termínu případně vyplacení plné ceny již zaplacené služby na účet klienta, nebo do předplatného klienta na základě domluvy s provozovatelem.

Průběh terapie

  • Klient bere na vědomí, že čas vyhrazený na čerpání objednané služby zahrnuje rovněž přípravu klienta (například oblékání a svlékání), příprava prostoru a pomůcek a vedení zdravotnické dokumentace terapeutem a to i bez účasti klienta.

  • Poskytovatel si vyhrazuje právo neposkytnout služby či je předčasně ukončit bez nároku na náhradu či vrácení ceny služby a to v případě:

    • Klient zamlčel infekční onemocnění nebo jiné vážné zdravotní problémy.

    • Klient uvedl při přihlašování nepravdivé, neúplné, nebo neaktuální údaje.

    • Klient zamlčel závažné informace týkající se jeho zdravotního stavu.

    • Klient opakovaně porušuje povinnosti stanovené v těchto podmínkách i přestože byl provozovatelem minimálně jednou upozorněn a své jednání nenapravil.

    • Klient se dostavil ve stavu, který nedopovídá dodržování běžných hygienických návyků

    • Klient se dostavil pod vlivem návykových látek – alkoholu nebo drog.

  • Pouze se souhlasem terapeuta je možné v průběhu poskytování služeb pořizovat vlastní audiovizuální záznamy či fotografie. Tyto záznamy nesmí být bez souhlasu poskytovatele zveřejněny.

  • Poskytovatel má právo v průběhu poskytování služeb pořizovat fotografie, audiovizuální záznamy za účelem vedení interní dokumentace a vyhodnocování kvality poskytované péče.

  • Pouze se zvláštním souhlasem klienta může poskytovatel tyto záznamy dále využívat pro vlastní statistické, vědecké, výzkumné účely. Tento souhlas může klient bez udání důvodů kdykoliv vzít zpět.

  • Poskytovatel se zvláštním souhlasem klienta může využívat v anonymizované podobě informace ze zdravotní dokumentace klienta při dalším statistickém, vědeckém a výzkumném zpracování dat. Tento souhlas může klient kdykoliv bez udání důvodů vzít zpět. Klient bere na vědomí, že nazpětvzetí souhlasu nemusí mít plnou retrográdní účinnost – například data nebude možné vyjmout z již vydaných publikací.

  • Fotografie a audiovizuální záznamy pořízené v průběhu poskytování služeb mohou být se zvláštním souhlasem klienta zveřejněny na webových stránkách https://fyzioterapiebartovi.cz, či na sociálních sítích provozovatele. Souhlas může klient kdykoliv bez udání důvodů stáhnout a to i s retrográdní účinností (veškeré záznamy s klientem budou staženy ze stránek i sociálních sítí provozovatele).

Práva a povinnosti klienta

  • Klient je povinen:

    • Vždy uvádět aktuální, úplné a pravdivé osobní údaje a informace o svém zdravotním stavu a jakékoliv změny bez zbytečného odkladu hlásit provozovateli.

    • Absolvovat lékařské vyšetření bude-li to doporučeno ze strany provozovatele.

    • Řídit se pokyny fyzioterapeuta týkající se poskytování služeb a průběhu léčby.

    • Dostavit se nejpozději 5 minut před začátkem čerpání služby.

  • Klient je oprávněn:

    • Být dostatečně a srozumitelně informován o průběhu terapie, jejím předpokládaném efektu, rizicích a doporučeních terapeuta.

    • Nahlížet do zdravotní dokumentace provozovatele týkající se jeho osoby.

    • Klást doplňují dotazy týkající se jeho zdravotního stavu či poskytování služeb.

    • Požádat o řádné vyúčtování poskytnutých služeb.

    • Odmítnout přítomnost osob, které se přímo neúčastní poskytování služeb a osob připravujících se na výkon zdravotnického povolání.

    • Reklamovat vady poskytnuté služby či výrobku.

Práva z vadného plnění, odstoupení od smlouvy

  • Pokud poskytovatel neposkytne klientovi objednané služby v plném rozsahu a kvalitě, náleží klientovi práva z vadného plnění.

  • Práva z vadného plnění je klient povinen uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co zjistil nebo mohl zjistit porušení povinností poskytovatele vyplývajících ze smlouvy uzavřené s klientem, nejpozději však do 30 dnů od vzniku příčiny reklamace.

  • Práva z vadného plnění je klient oprávněn uplatnit písemně na adrese info@fyzioterapiebartovi.cz.

  • Poskytovatel reklamaci vypořádá písemně ve lhůtě 30 dnů od uplatnění reklamace.

  • Pro řádné vyřízení reklamace je klient povinen být součinný s poskytovatelem tak, aby bylo možno prokázání skutkového stavu.

  • Bude-li reklamace shledána jako oprávněná, má klient právo na přiměřenou slevu z poskytnuté služby nebo je klient oprávněn od smlouvy s poskytovatelem odstoupit, a to v rozsahu dosud neposkytnuté služby. V tomto případě poskytovatel vrátí klientovi cenu uhrazených služeb v rozsahu odstoupení od smlouvy a to do 30 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.

  • Náhrada škody a nemajetková újma se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Poskytovatel neodpovídá za jakoukoliv přímou či nepřímou újmu či škodu, která klientovi vznikne v důsledku:

    • Poskytnutí neúplných, neaktuálních či nepravdivých údajů.

    • Nerespektování pokynů a doporučení terapeuta v průběhu poskytování služby nebo v období mezi poskytováním jednotlivých služeb.

Ochrana osobních údajů

  • Zásady zpracování a ochrany osobních údajů jsou dostupné na webu poskytovatele https://fyzioterapiebartovi.cz a souhlas se zpracováním osobních údajů je klientům zasílán prostřednictvím rezervačního systému.

Závěrečná ustanovení

  • Komunikace mezi poskytovatelem a klientem probíhá osobně, telefonicky, emailem, prostřednictvím formulářů rezervačního systému.

  • Klient je odpovědný za uvedení správné emailové adresy při objednání služeb. Písemná forma komunikace se uskutečňuje emailem nebo v listinné podobě.

  • Veškeré právní vztahy mezi klientem a poskytovatelem se řídí právním řádem České republiky.

  • Spory mezi poskytovatelem a klientem vzniklé v souvislosti s poskytováním služeb jsou primárně řešeny smírnou cestou. V případě vzniku sporu mezi klientem a poskytovatelem je klient oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu. Mimo soudní řešení spotřebitelských sporů je zajišťováno Českou obchodní inspekcí.

  • Pokud není možné smírné nebo mimosoudní řešení, budou spory řešeny v občanském soudním řízení.